Friday, October 20, 2017

Melbourne oo Melbourne


Melbourne sebuah persinggahan...



Bangunan kat sana memang stylish...Banyak juga University kat sini..Student Malaysia juga ramai....




Ha ..ni ole-ole yang sure beg Aussey...Aku borong jugaklah ..Cantik dan unik kraftangan dia .


Queen Victoria Market memang tempat shopping untuk kami-kami yang "marhaein" ni....Boleh lah kalau nak shopping compare dengan shopping mall yg banyak kat situ


Makanan dia ...fav aku ialah Fish & Chips selain daripada scalop dia yg fresh and besar giller...alahai..rindunya nak g sana...Even kat sini meat tu susahlah nak kategori selamat di makan..tetapi selainnya tak menghampakan ...



Kalau korang masuk pasar dia..Memang heaven..tak basah busuk cam kat negara kita ni...Bersih tersusun dan Ikan pun....Pelik kenapa kita tak boleh buat pasar bersih camni?



Tengok lobster tu....Convert harga kita dengan AUS Dolar okey sebelum nak beli...Tapi seafood dia memang terbaek...lagi satu Kerajaan diorang memang jual hasil dalam negara dan susahlah nak jumpa dari negara lain hasil laut dia.



Mushroom dia comel sangat..Bersih..sempat la beli masak...Fresh dari ladang..Sayur-sayur dia memang best...Aku memang suka membeli barang dapur...nasib apartment yang aku duduk tu boleh masak...best giller!

Dalam banyak-banyak transport..hat ni aku tak sempat nak naik...tapi aku berikrar akan naik jugak next year MEI 2018 if di berikan peluang....Kali ni aku akan pastikan aku dapat cuci mata jalan-jalan naik TREM


Ce tengok warna sisik ikan tu...Ha...Marvellous tak?Kalau kat negara kita ade ke?


Seafood yang Heaven.....Pilih je dan bayar..haha..harga tepi kira naaa


Finally aku beli jugak sebuah beg kulit kat sana..Kualiti memang tip top...Sebelum ni aku dah ada sebuah beg kulit yang aku beli dan memang bagus kualiti...Next Trip nak beli Boots....


Ha satu lagi aku suka kat sini....Niat hati nak berhijrah kat sini..study and beli sebijik muto..Harga murah kalau tak convert lah...Kat sini Superbike kurang tetapi moto Harley memang ramai yang pakai...Actually banyak lagi nak share tapi cukuplah sikit ni dulu...Next year aku share lagi banyak k?