Thursday, October 19, 2017

"'Cintai Allah Kerana Nikmat yang dianugerahkan kepadamu..Cintai aku kerana cinta kamu kepadaNYA"(HR.Tirmidhi)










"'Cintai Allah Kerana Nikmat yang dianugerahkan kepadamu..Cintai aku kerana cinta kamu kepadaNYA"(HR.Tirmidhi)


aku wanita biasa cuma....

sinonim dgn stigma yang tertera....lelah mengejar kasih yang tak pernah ada...menghitung hari-hari yang melukakan...Apakah yang kucari disebalik sana?meneka-neka dlm diam...tercalar luka demi luka...sehingga tak punya tempat untuk sempurna...Adakah jalan takdirku sememangnya demikian?Aku redha dalam kepasrahan....
Keterasingan...

aku mengorak langkah dengan keyakinan....bahwa disana kan ku temui nokhtah perjalananku...mereka bisa menghinaku...mereka bisa melontarkan apa saja....nista dan fitnah...
Namun....tak bisa lansung mengubah hatiku......Jika aku harus membayar harga sebuah kasih sayang dgn harta dunia..nescaya masih tak dapat mengubah nilai yg sedia ada...tak siapa yg menduga...disebalik keriangan dan ketenangan yang ada disisiku..tersimpan seribu satu kisah yang sarat dengan penderitaan....sarat dengan luka yang masih segar calarnya....sarat dengan perhitungan yang meletihkan..diam dan sepi ...sesekali airmata merembes juga....tatkala hati terluka...


perjalananku....

tidak ku tahu....apakah aku mampu...menghabiskan sisa-sisa langkahku...yang tak cukup sempurna.....yang bisa buatku lemas..jika hanya aku yg menongkah arus..sendirian...mengharap huluran tangan menyambutku dengan harapan...Allah...tuntunlah aku...tuntunlah diriku....janganlah KAU lepaskan aku bertatih sendirian....kelak ku jatuh ...dan jatuh ..dan jatuh....